RODO
W trosce o ochronę Państwa danych osobowych przedstawiamy następującą informację, dotyczącą przetwarzania danych osobowych w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o.
Administrator Danych Osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. z siedzibą w Janowie Lubelskim przy ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 46/48.
Kontakt w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych
We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, jak również w przypadku pytań lub wątpliwości, mogą Państwo kontaktować się z :
Inspektor RODO Rafał Górny - ekspert w zakresie ochrony danych osobowych, audytor systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji
tel: 517-191-828 , e-mail: rafal.gorny@kodrodo.pl lub listowanie na adres: ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 46/48, 23-300 Janów Lubelski.
Podstawa prawna przetwarzania danych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:
• świadczenia usług komunalnych i mieszkaniowych należących do zadań własnych Gminy Janów Lubelski (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
• wykonania umowy i realizacji zleceń świadczenia usług oraz wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych np. wystawiania faktur (art. 6 ust. 1 lit. b oraz art. 6 ust.1 lit. c RODO),
• ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1. lit. f RODO).
Odbiorcy danych osobowych
Państwa dane osobowe możemy przekazywać i udostępniać wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w sytuacji gdy wystąpią z takim żądaniem. Państwa dane osobowe możemy także przekazywać podmiotom, które przetwarzają je na zlecenie Administratora, tzw. podmiotom przetwarzającym, są nimi np. podmioty świadczące usługi informatyczne, pocztowe i inne, jednakże przekazanie Państwa danych nastąpić może tylko wtedy, gdy zapewnią one odpowiednią ochronę Państwa praw.
Okres przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a dłużej jedynie w tych przypadkach, w których nie upłynął jeszcze okres przedawnienia roszczeń związanych z realizacją usług świadczonych przez PGKiM Sp. z o.o.
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Państwa danych osobowych jest zależne od obszaru w jakim przetwarzane są dane osobowe u Administratora, podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym.
Przysługujące prawa
Mają Państwo prawo do:
• dostępu do treści swoich danych osobowych,
• żądania ich sprostowania danych osobowych, jeśli Państwa dane znajdujące się w naszym posiadaniu są niedokładne lub niekompletne,
• usunięcia danych osobowych, jeśli dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, a Administrator nie ma podstaw do ich przetwarzania usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania,
• prawo ograniczenia przetwarzania danych jeśli są uzasadnione zastrzeżenia co do prawidłowości Pani / Pana danych osobowych,
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
Prawo wniesienia skargi
W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych w PGKiM Sp. z o.o. przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Udostępnione przez Państwo dane osobowe będą przetwarzane w sposób częściowo zautomatyzowany, jednakże w ramach przetwarzania danych nie stosujemy metod polegających na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji.
ZASADY REALIZACJI PRAW OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
RODO to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych. Rozporządzenie to ma na celu rozszerzenie ochrony podstawowych praw i wolności osób fizycznych, w szczególności prawa do ochrony danych osobowych.
Poniżej znajdą Państwo informację o przysługujących prawach oraz sposobie ich realizacji. Prosimy o uważne zapoznanie się z treścią niniejszego dokumentu, który ma na celu wsparcie Państwa w realizacji przysługujących uprawnień.
Prawo dostępu do danych osobowych
W każdej chwili mogą Państwo wystąpić do nas o udzielenie informacji czy Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. przetwarza Państwa dane osobowe. Realizując prawo dostępu, w odpowiedzi uzyskają Państwo informacje dotyczące:
* celów przetwarzania,
* kategorii przetwarzanych danych,
* odbiorców danych, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione,
* planowanego okresu przechowywania danych osobowych lub kryteriów ustalania tego okresu,
* prawa do żądania od administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
* prawa wniesienia skargi do organu nadzorczego,
* źródła pochodzenia danych osobowych, jeżeli nie zostały one zebrane bezpośrednio od Państwa,
* zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
Poza informacjami, o których mowa powyżej, mogą też Państwo otrzymać kopię danych osobowych (czyli informację o danych osobowych). Pierwsza kopię danych podlegających przetwarzaniu jest bezpłatna, za każdą kolejną możemy pobrać opłatę.
Prawo dostępu do danych może zostać ograniczone w określonych sytuacjach, np. możemy odmówić wydania kopii danych, jeżeli nie może jej dostarczyć bez ujawniania poufnych danych lub wpłynie to niekorzystnie na prawa i wolności innych osób.
Prawo do sprostowania danych osobowych
Mają Państwo prawo do żądania sprostowania nieprawidłowych danych osobowych lub uzupełnienia danych niekompletnych. Wnioskując o sprostowanie powinni Państwo jednocześnie wykazać, że są one nieprawidłowe. W tym celu należy przedstawić dokument, z którego wynika niezgodność przetwarzanych danych ze stanem faktycznym. Prawo do sprostowania danych nie będzie miało zastosowania, w odniesieniu do danych, których tryb sprostowania określają odrębne przepisy.
Prawo do usunięcia danych ("prawo do bycia zapomnianym")
Przysługujące Państwu prawo do bycia zapomnianym realizowane jest poprzez niezwłocznie usunięcie danych osobowych ale wyłącznie jeżeli zachodzi przynajmniej jedna z następujących okoliczności:
* dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
* cofnęliście Państwo zgodę na przetwarzanie danych i nie ma innej podstawy do ich przetwarzania,
* złożyliście Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych i nie istnieją nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,
* dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
* dane muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator,
* dane zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
Państwa prawo do bycia zapomnianym może przez nas zostać ograniczone ale wyłącznie w sytuacji, kiedy dalsze przetwarzanie danych jest niezbędne i nałożone przepisami prawa np. poprzez obowiązek archiwizacji. W takim przypadku otrzymacie Państwo wyczerpującą informację dlaczego nie uwzględniliśmy Państwa żądania i z jakiego powodu dane nie zostaną usunięte.
Prawo do ograniczenia przetwarzania
Z prawa do ograniczenia przetwarzania danych mogą Państwo skorzystać w ściśle określonych sytuacjach tj.: * kiedy kwestionują Państwo prawidłowość danych, (ograniczenie następuje na okres sprawdzenia prawidłowości danych przez administratora),
* wnieśli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania (ograniczenie następuje do czasu stwierdzenia, czy podstawy administratora do przetwarzania są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu),
* sprzeciwiają się Państwo usunięciu danych (w przypadku przetwarzania danych niezgodnie z prawem) żądając w zamian ograniczenia ich przetwarzania,
* potrzebują Państwo danych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych (a dane utraciły cel przetwarzania).
Administrator w razie ograniczenia przetwarzania danych na wniosek osoby będzie uprawniony wyłącznie do przechowywania danych. Jakiekolwiek przetwarzanie wybiegające poza ich przechowywanie będzie wymagało uzyskania od Państwa odrębnej zgody.
Możemy uchylić ograniczenie przetwarzania jeżeli przetwarzanie będzie niezbędne z uwagi na ochronę roszczeń lub praw innej osoby lub z uwagi na ważne przesłanki interesu publicznego. Wówczas poinformujmy Państwa o uchyleniu ograniczenia.
Prawo do bycia poinformowanym o sprostowaniu lub usunięciu danych lub o ograniczeniu przetwarzania
Przysługuje Państwu prawo do bycia powiadomionym o:
* sprostowaniu nieprawidłowych danych,
* uzupełnieniu niekompletnych danych,
* usunięcia danych,
* ograniczeniu przetwarzania danych osobowych. Wówczas mamy obowiązek poinformować o wskazanej czynności każdego odbiorcę, któremu ujawniliśmy dane osobowe, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku.
Jeżeli poproszą nas Państwo o udzielenie informacji komu zostały dane przekazane, informacja taka zostanie Państwu udostępniona.
Prawo do sprzeciwu
W dowolnym momencie możecie Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją. Wówczas nie będziemy mogli przetwarzać danych chyba, ze wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Jeżeli wniesiecie Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego, to zaprzestaniemy ich przetwarzania do tego celu.
Procedura realizacji praw
1. Aby skorzystać z przysługujących praw muszą się Państwo zwrócić do nas z wnioskiem o realizację praw osoby, której dane dotyczą. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia ochrony danych osobowych przed ujawnieniem osobom nieupoważnionym.
2. Wobec czego zwracamy się do Państwa z prośbą o nadsyłanie żądań na piśmie, czytelnie podpisanych na adres ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 46/48, 23-300 Janów Lubelski lub drogą elektroniczną na adres rafal.gorny@kodrodo.pl
3. Jednocześnie informujemy, iż wnioski złożone w formie ustnej będą potwierdzane notatką służbową. Pracownik przyjmujący żądanie może w celu weryfikacji tożsamości poprosić o okazanie dokumentu ze zdjęciem (oraz podpisanie notatki).
4. Zastrzegamy, iż nie udzielimy żadnych odpowiedzi w rozmowie telefonicznej.
5. Odpowiedź zgodna z zakresem żądania, zostanie Państwu udzielona bez zbędnej zwłoki ale nie później niż w terminie jednego miesiąca od dnia zgłoszenia. W uzasadnionych przypadkach tj. z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę możemy wydłużyć okres o kolejne dwa miesiące, wówczas zachowując termin miesięczny do udzielenia odpowiedzi poinformujemy Państwa o przyczynie opóźnienia.
6. W przypadku odmowy realizacji wniosku poinformujemy Państwa o odmowie realizacji żądania poprzez wskazanie:
* powodów niepodjęcia działań,
* możliwości wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
DOKUMENT OPRACOWANY PRZY WSPÓŁPRACY:
POLSKIE CENTRUM AUDYTU TELEKOMUNIKACJI
telefon 517-191-828,
email: rafal.gorny@kodrodo.pl,
strona www: www.kodrodo.pl
Opublikowano: 25.07.2021